Tuesday 22 June 2010

Gem de capsuni cu vin rosu si zeama de lamaie

Avand in vedere ca pe aici se gasesc doar mizerii de gemuri, gen jeleu direct, m-am enervat intr-o zi si am facut si gem de capsuni.

Ingrediente :

- 1 kg de capsuni curatate, taiate cubulete
- 450 de grame de zahar brun ( mie imi place mult mai mult gustul asta dar merge si alb)
- 4 linguri de vin rosu ( ceva full body gen Merlot )
- zeama de la 1 lamaie mare

Capsunile se pun la foc mic, impreuna cu zahar Ceea ce trebuie urmarit cand faci gem este sa extragi pectina din fructe pentru a gelifica ( nu stiu daca exista acest cuvant sau e gelifia ) gemul. La fructele cu un continut mai mic de pectina cum sunt capsunile, afinele, perele, ciresele, trebuie sa adaugi un ajutor gen acid citric de la lamaie sau direct pectina, daca nu vrei sa pui in 1kg de zahar la 1 kg de fructe.
Eu, cum ma cam feresc de zahar, adica tot timpul reduc cantitatea, am apelat la lamaie, care si-a facut treaba. Am adaugat zeama de lamaie cam dupa o ora de fiert Plus ca ii da un gust acrisor minunat.
Sa ne intoarcem la oala in care fierb capsunile. Si fierb, si fierb, cam 1,5-  2 ore, pana scade continutul foarte mult si capata consisenta de gem. Daca pui o picatura de gem pe o farfurie si inclini farfuria, ar trebui ca gemul sa cam stea locului.  Cu 15 minute inainte sa stingi focul, pui si vinul, sa aiba timp sa se evapore alcoolul.

Nu cred ca si-a dat nimeni seama ca am pus si vin, adica nu e nicidecum o aroma predominanta, doar cat sa gadile cateva papile intr-un mod subtil.

Se pune gemul in borcane bagate in apa fiarta timp de 10 minute, si bine bine uscate. Ideea e sa fie cat mai sterile borcanele, pentru ca gemul sa nu faca floare. Pentru cateva borcane, nu are rost sa fierbi gemul si dupa adica sa le pasteurizezi, incap in frigider si dupa 1 luna jumate inca e foarte ok acel batch.

Rezultat : 1 kg de capsuni - 2 borcane si jumatate de gem.

No comments:

Post a Comment