Tuesday 13 April 2010

Dezmat culinar in Paris


Singura poza food related pe care am facut-o in Paris, nu stiu ce a fost in capul meu dar oricum ma voi intoarce pentru mai multe poze.
Pe insula St Louis, langa catedrala Notre Dame, gasesti cu precadere magazine de inghetata. Cam toate vand inghetata Berthillon, asa ca am fost direct la sursa. Am asteptat cam 30 de minute sa se elibere o masa dar a meritat din plin. Locul este micut, cred ca are in jur de 30 de mp si are asa o atmosfera nostalgica, iti regasesti o clipa din fericirea in care te scoteau ai tai la o inghetata, eventual dupa ce luai premiu :). Adevaratul premiu il gasesti in meniul lor extrem de apetisant. Eu am ales Pain perdu cu inghetata de caramel cu unt sarat.

Pain perdu este binecunoscutul french toast sau friganele pe romaneste, insa francezii nu folosesc niciodata franzela obosita, ci brioche care nu este nici ce intelegem noi prin briose ci o paine dulceaga cu lapte. Despre inghetata, numai de bine si foarte bine. Extrem de fina si aroma de caramel sarat e ceva ce trebuie incercat neaparat. Sarea are intotdeauna rol de potentiator de aroma, de aceea se foloseste si in prajituri in cantitati mici, sau chiar in ciocolata cu fleur de sal. Din pacate nu am poze, insa pun link-ul catre site-ul lor aici, ca sa va faceti o idee despre ce vorbesc.
Ce mi s-a mai parut senzational in Paris din punct de vedere culinar, a fost rata, gatita in multe feluri, dar cel mai savuros a fost Confit de canard. Nu mai mancasem pana atunci insa am recunoscut imediat un gust extrem de familiar. Mi-am confirmat banuielile dupa ce am cautat pe wikipedia cum se prepara acest confit. Se pare ca este un mod de a conserva carnea, dinaintea aparitiei frigiderului. In acest caz, ratusca se tine in sare si usturoi cam 36 de ore, se gateste la foc mic pana la 10 ore si dupa aia se acopera cu untura de rata, intr-un borcan. Sounds familiar nu? se face fix ca si carnea de porc in untura la noi, doar ca mult mai bun, of course.
Dintre nebuniile pe care le-am mai mancat acolo se numara si Coq au vin ( pe care sigur il voi incerca in curand, dupa ce voi rumega cateva zile salate, asa ca sa-mi revin ) sau Piept de rata cu sos de miere de cimbru.
Ah inca ceva, e foarte usor sa-ti iei mari tzepe intr-un oras turistic dar si mai costisitor in Paris, asa ca evitati terasele de pe langa galeriile Lafayette sau in general cele de langa obiectivele turistice. Dintre strazile pe care gasiti restaurante foarte bune si cat de cat acceptabile ar fi Rue Montorgueil si Rue de Petits Carreaux ( amandoua sunt destul de aproape de Pompidou)
Am vorbit doar despre mancare, pentru ca asta ar fi subiectul blogului ci nu pentru ca este singurul lucru placut pe care l-am intalnit. Mi-a placut tot : arhitectura, spatiile extrem de aerisite pentru un oras, bicicletelor lor pentru transport in comun, felul in care mergeau localnicii, cu cate o bagheta in mana, duminica seara ( serios acum, duminica seara pe unde ne plimbam 1 din 5 oameni aveau o bagheta in mana, am vrut sa-mi iau si eu una numai asa ca sa par mai frantuzoaica ) si felul in care este vorbita franceza cu un pahar de Cote de Provence in fata,
Chiar daca locuiesc in Barcelona, si iubesc orasul asta, cred ca as mai avea asa din cand in cand niste aventuri cu Parisul :)

No comments:

Post a Comment