Wednesday 28 April 2010

Greek style burger

Nu am mai mancat burger de la fastfood cred ca de vreo 1 an. Asta nu inseamna ca nu m-am bucurat de varianta home made mult sanatoasa.
De data asta a fost ceva cu influente grecesti.
Am cumparat burgeri gata facuti de la un magazin bio, dar se pot face foarte usor si acasa cu carne tocata de vita, foarte slaba, sare si piper, that`s all.
Am perpelit burgerii intr-o tigaie non stick. Si ca tot vorbeam de tigai non stick, am gasit o alternativa mult mai eco  - prietenoasa  la Teflon. Este vorba despre o tigaie cu Thermolon, un material ce nu contine PFOA (perfluorooctanoic acid), folosit in fabricarea Teflonului, care din 2015 va disparea de pe piata, din cauza efectelor nocive pe care le are cand incepe sa arda ( incepand de la 260 de grade C). Thermolon -ul rezista pana la temperaturi de 850 de grade C, si mie mi se pare ca este chiar mai non stick decat o tigaie cu Teflon. Magic, poti sa gatesti cam orice fara ulei.  Mai multe informatii despre tigaile Green Pan : http://www.supereco.com/news/2009/03/31/greenpan-cookware-safe-or-not/ . Acum nu zic ca iau mereu de bun tot ce se promoveaza ca fiind eco, bio and shit, dar primul pas pe care il fac, este sa ma documentez putin asupra subiectului.
Nu trebuie tratat superficial, subiectul ustensilelor de gatit atunci cand esti pasionat. Orice tool, gadget, este binevenit in bucatarie, pentru ca gatitul sa ramana o bucurie si nu o chestie care trebuie facuta. De exemplu eu urasc sa curat si sa toc usturoi. Dar, usturoiul da gust la orice asa ca mi-am cumparat this little guy, care ma ajuta enorm in a-mi urma  obsesia :P.
Sa ma ne intoarcem la acest fel de mancare. 
Am curatat cu cartof, si cu acelasi peeler de legume, am taiat fasii transparente de cartofi pe care le-am prajit in tigaia mea magica cu cateva picaturi de ulei de floarea soarelui. Este important sa le faceti pe rand pentru a obtine niste chipsuri crocante.
Am mai facut si un sos tzatziki, spun sos pentru ca am folosit un iaurt mai slab si a iesit ca un sos, insa voi reveni  cu un post special despre cum poti face cel mai bun tzatziki ever, i-am descoperit secretul.
Daca eram la capitolul greek style atunci nu puteau sa lipseasca niste masline.



1 comment: