Tuesday 6 April 2010

Pasca si cozonac

Nicidecum un lucru usor sa faci cozonaci ... a fost a doua oara cand am incercat. Prima data dezastru, bine,  pot sa dau vina pe cuptorul prost pe care il aveam, asa ca sa-mi gasesc scuze. De data asta, se putea cu siguranta,  si mai bine, dar rezultatul a fost satisfacator.
Reteta  am luat-o de aici, singurele lucruri pe care as avea sa le adaug ar fi ca daca este framantat foarte bine, aluatul creste foaaarte mult, eu a trebuit sa deschid cuptorul dupa 15 minute pentru ca dadeau pe afara cozonacii desi am respectat proportiile si am folosit forme normale de cozonaci. Asa ca neaparat formele ar trebui tapetate cu hartie de copt pentru a putea scoate imediat cozonacii ( evident eu nu am putut sa-i scot imediat si s-au sfaramat un cozonac fiind compromis din start, celalalt  avand un echilibru indoielnic )
Pasca in schimb, la care am folosit tot aluat de cozonac dar si hartie de copt a iesit foarte bine. Umplutura am facut-o cu 5 oua, 750 de grame de branza de vaci, 3 linguri de zahar,150 g stafide,100g  cirese uscate, 1 baton de vanilie si esenta de rom. Ouale se separa, albusurile se bat spuma si se adauga la sfarsit iar galbenusurile se bat cu zahar. Se incorporeaza treptat restul de ingrediente si foarte important, albusurile se amesteca la sfarsit, inainte de a pune pasca la cuptor, pentru a obtine o compozitie cat mai pufoasa.

Inca ceva, daca va apuca sentimente traditionaliste in preajma sarbatorilor celebrate de regula cu indopat la greu, nu faceti conzonaci si sarmale in aceeasi zi. Urmeaza si postul cu sarmale.

No comments:

Post a Comment