Tuesday 20 April 2010

Forest fruits zesty muffins

Am auzit ca muffins-urile sunt un remediu bun impotriva durerilor de spate :P .
Nu am fost eu cea cu durerile, dar am putut sa stau in calea terapiei? nu... . De ce zesty? pentru ca asa  am observat case numeste orice cu coaja de citrice si suna bine :P
Sa va zic cat de repede se fac :
Ingrediente uscate :
- 300 de grame de faina ( eu am pus 150 de grame integrala, 150 de grame pentru prajituri )
- 3 lingurite de praf de copt
- 1 lingurita rasa  de scortisoara
- 125 de grame de zahar ( eu am folosit brun - de aici si de la faina integrale, a iesit culoarea brownish )
Ingrediente ne-uscate :
- 3 oua batute cu furculita, ca pentru omleta
- 150 de grame de iaurt fara grasimi
- 50 de grame de unt topit
- 3 linguri de ulei de masline ( nu extravirgin pentru ca are un gust mai puternic )
- 1 lingura de rom
- 125 de grame de fructe de padure ( inghetzate, isi fac treaba foarte bine )
- coaja de lamaie
Preparare :
1. Se cerne bine faina integrala, pentru ca nu vrem prea multe tarate in compozitie. Daca tot ne-am apucat de cernut, atunci sa cernem si faina alba.  Am descoperit ca cernutul fainei este calea spre Puffiness, visul oricarei prajituri. Se amesteca si restul de ingrediente uscate, cu faina.
2. Ouale cum ziceam, se bat bine intr-un castron separat. Urmarin aceeasi miscare de batut cu furculita, se toarna pe rand, uleiul de masline, untul topit  - care nu trebuie sa fie prea fierbinte, iaurtul, coaja de lamaie si romul.
3. Cu ajutorul unei spatule de silicon, se amesteca mixtura de oua de mai sus cu faina. Cu mare grija... pentru ca nu vrem sa overwork toata compozitia, mai bine sa ramana cocoloase decat sa facem exces de zel, toata lumea stie sa amestece.
4. Fructele de padure ( enumeram afine, mure, coacaze, capsuni ) se dezgheata si  se lasa 10 minute intr-un pahar cu romul, sa se patrunda putin.
5. Inainte de a turna compozitia, in forme, se pun si fructele de padure si se amesteca de maxim 10 ori toata treaba pentru ca altfel scoatem aerul, fructele se duc la fund si nu ne mai cresc muffins-urile.
6. 18 -20 de minute la 180 de grade si gata. ( Depinde de cuptor foarte mult, asa ca trebuie sa le incerci cu o scobitoare, pentru a testa gradul de coacere )

Infulecate alaturi de  un ceai de fructe de padure si miere si vei avea o dupa amiaza minunata.


                          
Nu  exista un cuvant romanesc pentru muffins. Briosele cred ca sunt un termen utilizat destul de gresit pentru ca brioche aduce mai mult a cozonac, de vreme ce se face din aluat dospit. Madeleines-urile, se fac in formele de scoica si au mai mult unt, rezultand un aluat ceva mai dens. Asa ca sa le zicem muffins, their puffiness, adica muffiness.

No comments:

Post a Comment