Tuesday 9 February 2010

Thai-style beef stir-fry - Gordon Ramsay`s recipe

Dupa cum ziceam, mi-am luat Healthy Appetite ( si Sunday Lunch :D ), Gordon Ramsay`s books.
O mare descoperire am facut dupa ce mi-a luat foarte mult timp sa ma hotarasc ... si anume stir-fry-ul.
Reteta suna cam asa :
- 400 g de vita taiata fasii
- 1 catel de usturoi tocat
- ghimbir proaspat ras  ( 1 lingurita )
- jumatate de ardei chilli
- 150 g de ciuperci
- 1 ardei rosu, taiat fasii
- 1 morcov taiat pe diagonala, felii
- 150  g  de mangetout ( din familia mazare, fasole )- se poate inlocui cu fasole verde fina
- sare si piper
- 3 linguri de ulei ( de floarea soarelui zice el )
- frunze de coriandru tocat, sare, piper

Sosul facut din :
-2 linguri de sos de soia
-3 linguri de sos de stridii ( am sarit peste)
-1 lingura de otet de orez
-1 lingura de zahar brun
-1 lingura de amidon
-3 linguri de apa
de la mine 1 lingura de vin rosu
Ar trebui sa ai toate legumele taiate si ingredientele sosului amestecate de dinainte. Incalzesti un wok sau o tigaie foarte adanca si pui putin ulei. Perpelesti bine fasiile de carne de vita, le scoti cam dupa 8 min si le lasi deoparte intr-un castron. Mai adaugi putin ulei si arunci repede in tigaie, usturoiul, ghimbirul si chilli-ul. Apoi in ordine la intervale de 1 min ciupercile, morcovul, ardeii si fasolea verde. Eu le-am ametit putin cu niste vin rosu, in reteta nu era asa dar nu am regretat deloc. Toate trebuie sa ramana crocante dar sa fie si rumenite.
Mai e putin . . .se pune carnea de vita inapoi in wok si se toarna sosul peste. Se mai tine inca 2 minute pe foc pana se ingroasa putin sosul.
Este absolut senzational, dulce acrisor dar si cu un caracter puternic de la ghimbir si aroma subtila de vin.
Stie Gordon, stie :)

No comments:

Post a Comment