Saturday 27 February 2010

Why cooking ?

Am fost trasa de maneca ca am sunt neserioasa cu postatul, asa ca here I am. Nu stiu daca se observa, dar in afara de scaparile cu cookies si cheesecake, incerc sa gatesc chestii cat mai sanatoase, fara grasime si fara prajit, cu cat mai multe legume posibile. 
Faptul ca mi-am facut un blog de gatit, nu inseamna ca ma plictisesc si nu-mi gasesc alta activitate. In afara de pasiunea pentru gatit care mi se trage din familie, mai e si preocuparea destul de recenta pentru healthy things in general.
Daca ai o relatie cat de cat buna cu corpul tau, il plimbi pe la sala sau macar cochetezi cu ideea, atunci de ce sa-ti bati joc de el bagand junk si e-uri cat cuprinde? Cred ca o mare greseala pe care o faceam si eu inainte este ca ma gandeam la dieta ca fiind ceva restrictiv. Dar atunci cand privesti lucrurile altfel si iti educi gustul pentru alimente sanatoase, atunci gatitul este solutia ( daca nu ai un personal chef sau bani sa o arzi in restaurante bune ). 
Si da, exista o sumedenie de retete sanatoase si super gustoase. De aceea oricat de fancy si buna este bucataria frantuzeasca, este greu sa gasesti feluri de mancare in care sa nu se puna jumate de pachet de unt. Fie adaptez reteta gusturilor mele, fie iau din ea doar un procedeu de gatit sau o combinatie de ingrediente. Pentru ca am ajuns in momentul in care accesul la informatie este aproape neingradit, avem motive sa de dezvoltam mult mai rapid si sa ne educam optiunile, gusturile.
Deja pare un cliseu obosit, dar toata lumea poate gati, la inceput poate arzi primele 3 feluri de mancare dar pana la urma tot o sa poti face o salata Caesar sau o supa de pui. 
My point este ca gatitul nu mai este de ceva timp, o activitate pentru gospodine, ci face parte dintr-un stil de viata sanatos. Avand in vedere ca Jamie Oliver tocmai a luat premiul TED pentru demersurile facute in America si Anglia pentru introducerea unei educatii alimentare in scoli, ceea ce mananci si cum mananci a devenit o preocupare destul de serioasa. 
Ok, mancam ca sa traim si nu invers. Dar daca tot trebuie sa mananci de 3 ori pe zi, de ce sa nu iti faca placere fara sa te vinovat, ci din contra multumit ca faci ceva bun pentru tine. 
Consider ca sunt pe drumul cel bun si chiar daca mai am mici scapari, stiu ca pot sa scap si de scapari :)

No comments:

Post a Comment