Sunday 28 February 2010

Cu gust de sarmale ...din Etiopia

Vineri seara eram infometati ca naiba ( eu si prietenul meu ) dupa o zi grea de munca ( pentru prietenul meu). Am avut noroc ca nu am gasit masa pe nicaieri si am fost purtati de foame la noi pe strada unde sunt multe restaurante neincercate. Prima oprire  a fost la Abissinia, un restaurant etiopian, unde din pacate nu aveau mese dar am primit un numar de telefon pentru rezervari. M-a uimit ca  mirosea in tot restaurantul a sarmale, asa ca trebuia sa mancam acolo. Apetitul nostru a fost complet satisfacut pana la urma de Barbacoa de Gracia, un loc tipic catalan de langa, unde se mananca praz la gratar cu sos romesco si melci. Ne-am rezumat la miel la cuptor si pui la gratar, totul foarte bun, dar nu despre asta vroiam sa vorbesc.
Sambata am facut rezervare la restaurantul etiopian, cel cu mirosul de sarmale. Am gasit masa abia la 22:45, dar nu e panica ca aici cina se ia la 22:00. Te avertizeaza dinainte ca nu vei avea tacamuri, ca totul se mananca cu mana. Mancarea vine pe un fel de clatita, injeru se numeste si e facuta dintr-o cereala care creste doar in Etiopia.  Am comandat un platou cu de toate si au fost in total cam 10 gramajoare cu bunatati, puse peste clatitele din teff. Componenta principala in bucataria etiopiana se pare ca este dulceata de ceapa, facuta la foc foarte foarte mic. Eu urasc ceapa, dar fiind atat de gatita, am reusit chiar sa apreciez  aceasta dulceata. Restul de ingrediente ar mai fi carne de vita, carnea pui, ou, legume proaspete  si linte.
Nu mai stiu exact ce am mancat, stiu doar ca a fost foarte bun, unele feluri destul de spicy dar se simtea pasiunea in fiecare imbucatura.
Am incheiat cu iaurt de casa cu stafide, miere si cardamom, perfect pentru a stinge iuteala de la primele feluri.
La sfarsit a venit si proprietara, sa ne intrebe daca ne-a placut si cum ni se pare  . Ea ne-a spus ca majoritatea felurilor pe care le-am mancat au retete vechi de 1000-2000 de ani, ca totul se marineaza inainte cu un amestec cam de 30 de condimente si se fac la foc foarte mic, pentru a nu pierde proprietatile nutritive, pret de multe ore.
Tocmai de asta nu se compara cu nimic din ce am mancat pana acum si ma bucur ca am gasit o abordare destul de diferita in ceea ce priveste gatitul.
Poza de mai jos nu am facut-o eu dar cam asa arata tot aranjamentul.
Asa ca atunci cand ajungeti in Barcelona, restaurantul Abissinia, de pe Torrent de les Flors, numarul 55, este de incercat.

No comments:

Post a Comment