Wednesday 25 November 2009

Shrimp risotto

Crevetii au fost un mister pentru mine pana aseara, cand am cautat exact cum se prepara inainte de a fi gatiti. Prin urmare, am cumparati creveti proaspeti, cu tot cu cap si ochisori ( da, au ochisorii aia mici si negri, e dubios sa-i vezi cum iti ies din supa ). Pasul 1, se spala bine si se tin putin in apa cu gheata, sa iasa mirosul ala de peste din ei, pentru ca cel mai bun peste / fruct de mare e ala fara gust de peste :). Dupa aia, se elimina capul, carcasa, codita se lasa .
Pasul 2, se scoate vena, care este intenstinul lor si de aceea nu e prea placut sa o mananci. Cum se face asta, gasiti aici.
Bun, dupa ce am terminat cu crevetii, i-am lasat pe un servetel de hartie sa se usuce bine si intre timp am facut un risotto simplu, reteta se gaseste la Jamie pe site. Daca urmezi pas cu pas ce zice el acolo, e aproape imposibil sa dai gres.
Cat timp lasi risotto-ul sa se odihneasca ( cam 5 min ), te poti apuca de gatit crevetii. Am aruncat in tigaie 2 catei de usturoi zdrobiti ( sunt doar pentru gust ) si ardei rosu. Inainte ca usturoiul sa prinda culoare, se pun crevetii si se lasa pe fiecare parte cate 2 minute, pana se deschid la culoare. E importanta partea cu overcooking-ul aici pentru ca daca ii lasi prea mult, te trezesti cu niste bucatele de cauciuc si nu vrem asta.
Final touch, se arunca in tigaie niste vin alb sec, nu mult, si se lasa sa se evapore alcoolul cam 30 de sec.
De acum incolo, ramane doar sa storci lamaie peste risotto si creveti.
Siiiimplu !

No comments:

Post a Comment