Friday 18 December 2009

couscousy-mango-peachy-sticky chicken


Couscousul este clar fata subexploata a graului, cel putin pe plaiurile mioritice. In afara faptului ca este idiot proof de preparat, se muleaza bine pe corpul unor arome mult mai puternice.
Ca sa terminam capitolul couscous, iei o cana de couscous, o pui intr-un vas termorezistent, torni peste 300 ml de supa de orice ( pui, legume...orice, de preferat din cuburi bio, daca nu-ti prepari singur/a supele pentru gatit, cum ne invata foarte bine bucataria frantuzeasca). Asa, acoperi vasul cu o farfurie sau folie de plastic si lasi 5 min pana se absoarbe tot lichidul. Amesteci o data si e gata .... idiot proof, right?
Aroma principala in cazul meu este din nou cea de mango. Insa are un extra kick. Sa-ti mai povestesc :
Iei un mango copt, daca nu-l gasesti copt din magazin, il pui intr-o punga cu o banana si pana a doua zi ai o bunatate de fruct ( se aplica si in cazul avocadoului). Il cureti de coaja. il tai cubulete si il arunci repede cu tot cu suc intr-o tigaie nelipicioasa. Eu am pus pentru extra kick un strop de scortisoara si o lingurita de ghimbir proaspat ras. Il lasi 2-3 minute si vine iar splash-ul de vin alb sec, e mai sincer. Alte 2-3 minute si vei obtine un semichutney ( nici macar semi, nu are ceapa, nu e scazut asa de mult dar nu stiam cum sa-l numesc).
Next : puiul. Il tai cubulete, prepari un sos din doua lingurite de miere, o lingura de mustar si o lingura de marmelada sau gem, ideea e sa fie ceva mai acrisor de exemplu un gem de piersici fara zahar ( asta nu inseamna ca are indulcitori artificiali, contine doar piersici si pectina). Prajesti puiul cu o lingurita de ulei de masline, sau il pui pe gratar si cu 2 minute inainte sa fie gata ungi carnea cu sosul de mai sus. Nu merge pus inainte pentru ca mierea se arde foarte usor si gustul final nu va fi unul foarte placut.
Gata, numai bun de pus totul in straturi pe farfurie, ca in imagine si de impresionat gustatorii.
P.S. : Da, am luat-o razna cu limbajul de wannabe chef extrem de pasionat. Si nu, nu m-am mai ingrasat.

1 comment:

  1. Pe langa faptul ca am facut cheese cake-ul (apreciat chiar si de mine care nu mananc dulciuri), tin a te anunt ca am incercat si o chestie asemanatoare cu ce zici tu mai sus. Doar ca in loc de cush-cush am facut un risotto, in loc de mango un mar si in loc mermelada de piersici, am pus marmelata de capsuni. trebuia sa ma descurc cu ce era prin frigider. Oricum, rezultat f apreciat :)

    ReplyDelete